السبت، 29 أغسطس 2009

موبينيل وفودافون كلام * كلام

السلام عليكم يا بشر
شفتوا طبعا أنتوا مع دخلة رمضان مئات الإعلانات من كل الحاجات وكل الناس
-حتى شويبس اللى بقالها 15 سنة تقريبا ما عملتش إعلانات عملت ودخلت فى اللعبة-
وحاليا بقي إعلانات موبينيل ملئت البلد والتليفزيون وفى كل القنوات والأماكن -ده أنا بقيت بأصحي عليها :D-

مش حقدا مني عشان مثلا أنا فودافون وإعلانات موبينيل ملئت البلد ولا حاجة :D
إعلان فودافون حلو برضه اهو

بس هو كده مش كتير يعني؟؟
والأحلي بقي أن الدقيقة بخمس قروش من بعد الدقيقة التالتة فى العرضين بالرغم أن مثل تلك الأشياء الوحشة :D لم يتم ذكرها فى الإعلان
يمكن عاوزنها تبقي مفاجاة لينا وهذا إحتمال وارد طبعا
وبعيدا برضه عن دخول إتصالات فى الموضوع بس هو العرض بتاعها اللى من أول دقيقة حسب ما وردني من أنباء عالمية
بس فعلا كفاية إعلانات بقي كده كتير ولا أنتوا ايه رأيكم؟؟؟
سلااام

هناك 7 تعليقات:

key of life يقول...

من خبرتي العريضه في سوق الأتصالات يعنى
مفيش عرض من موبينل وفودافون ينزل كامل ومفيش عندهم حاجه كامله أساسا
لازم يبقي فيه إن ;)
ومن ناحيه الأعلانات :S هو الصداع بيجي من قليل
يلا رمضان كريم :)
والدنيا ريشه في هوا ;)

solo يقول...

ما هو ده المعروف عن العروض لازم يكون فيها حاجة مش مظبوطة تكتشفيها إنتى بقى بس بعد إيه بعد ما تكونى جربتى خلاص
بس الإعلانات عجبانى حاساها حاجة جديدة مش تقليدية وخاصة بتاعت موبينيل وطبعا الإعلانات بتتعرض مية مرة فى الدقيقة
فيعنى الصداع جاى جاى لا محالة

غير معرف يقول...

انا كنت فودافون .. اهم حاجة كنت دي
لكن دلوقتي بجد اتصالات
شبكة نضيفة .. ومش حرامية
:)

ahmed sultan يقول...

لما كل عملاء فودافون شافوا الاعلان بتاع عرض الـ 5 قروش علطلول اتصلوا على رقم 2009 واتصدموا لما عرفوا حقيقه العرض انه من اول الدقيقه التالته ومن فودافون لـ فودافون فقط والعرض من 6 الصبح لـ 4 مساء.

طبعا احنا كـ عملاء مستفدناس حاجه من العرض لكن فودافون بقه شوفوا كسبت كام بريزه من كام مليون مصرى اتصلوا على رقم 2009 عشان العرض !!!

يعنى من الاخر فودافون بتقول " أنا بسرقك .. فى حاجه ؟؟؟ "

Adel Mody يقول...

هممممممم

بدأ اشك انك بتشتغلى لحساب فودافون دا انتى كدة عاملالهم إعلان عندك فى البلوج المفروض يدوكى حق الدعاية دى :)

MY FATE يقول...

شكرا لكل الناس على الردود
Key of life
هو فعلا اللى بيضايقني فى الموضوع أن الإعلان مابيتقالش فيه كل حاجة

solo
أكيد الصداع هيجي يعني تعددت الأسباب والصداع جاي جاي :D

elahlawy
والله أنا كمان نفسي أحول إتصالات بس مش عارفة ما بحولش ليه :D
وشكرا على الرد ونورت المدونة :)

ahmed sultan
هو ممكن تستعلم عن العروض الجديدة أنط تطلب 800 ببلاش
بس هى المشكلة هما ليه ما بيقولوش كل حاجة من الأول !!!

Adel Mody
تؤ تؤ مابعملش دعاية ده أنا خلاص جبت أخري من الإعلانات دي -بس لو فيها فلوس ماشى :D-
مع أنها حلوة بس من كتر ما بتيجي خلاص الواحد زهق قوي :D

Unknown يقول...

شركات المحمول تعقد "هدنة" في إعلانات رمضان بعد الساعات الاولى من عرضها

http://amwalalghad.com/index.php?option=com_content&view=article&id=105373&catid=1140&Itemid=264